Sunday 20 February 2011

22 TAHUN KEHIDUPAN

Alhamdulillah hari ini, Allah masih memberi aku peluang untuk melihat keriangan di wajah emak, merasa masakan emak, dan terus menghirup udara yang dah tak berapa segar di bangi ini. Untuk pengetahuan, aku sudah 22 tahun singgah di bumi Malaysia ini. Di sinilah tumpahnya darah ku. Paling tepat di labour room di Hospital Kuala Lumpur.

Agak terkial-kial untuk memulakan perjalanan baru di blog ini. Tiada tujuan yang specific kenapa aku buat blog. Mungkin sekadar untuk meluahkan isi hati tatkala hati bergurindam, bergelora dan apabila kekusutan melanda.

Teringat zaman persekolahan yang gembira. Tiada apa yang perlu difikirkan kecuali study, exam dan gembira. Bergaduh dgn kawan, esok baik pastu gadoh lagi..

Tgk abg2 senior hensem, terus usha dari atas smpi bawah pastu berangan die pakwe aku..Yang aku xtahan aku siap bagi RM5 dekat abg nie...name die **** Xmolah tulis..nnt mana tau 1 hari die pn ada blog, tetibe die singgah kat sini, sie2 je..hehe...

Aku training hoki, die training bola...aku dlm court die kat padang..weee....sonoknye...haha..mmg gatal aku masa tu tahap ulat bulu lah kalau kene kat tgn tergaru2..hehe...jerawat aku time tu tak payah cakap..peta dunia dah tau??hahaha....aku nk ltk gmbar pn malu..

Aku nie mula2 perenggan ayat manis, jiwang karat, bersopan santun, dah msk perenggan ke3 semua keluar...dah takde dah sopan2..aisyah2...

Kita smbung cerita..yang tadi tu sekolah rendah..ni sekolah menengah lak..aku sekolah menengah sebelah2 je dgn sekolah rndah..maklumlah, tak berapa nak bijak..Azam msk sekolah menengah, aku nk beat along dgn abg..(kononnye)

Bile dah dpt geng, semua 1 kepala hancus punah harapan dan azam aku..haha...lagi2 masa form 2...Ya Allah..aku rasa tulah zaman jahiliah aku...aku tak ponteng sekolah, aku tak lawan ckp cikgu tapi aku nakal!!Nakal sgt2..Cikgu mengajar kat depan, aku maen hoki kat belakang..lagi2 dalam lab masa kelas sains...Geng aku masa tu siddeq dgn rozana..oops...hahaha...diorang xmarah kot??hehehe...

Bila masuk form3, aku dpt kelas ke2 terbaik..masa tu masih lagi geng dgn rozana tapi geng dah ramai sikit la...masa nie aku alhamdulillah agak bersopan sbb nk PMR dan syukur result aku walaupn x berapa hebat tp masih boleh dibanggakan..:-)

Masa F4 masih lagi di sekolah yg sama...hmm...kecewa mmg kecewa...tp apakan daya..diri sndiri x berusaha gigih..konon nk tiru amalina dpt 17A tp haram..

Dahlah...hari pn dah hujan..lebat...nk offline..nnt aku sambung lagi dgn kisah percintaan monyet lak..^-^

*ngantuk sebenarnya hujan2 nie tido kan sodap!!haha....

Salam.


6 comments:

Anonymous said...

pergh
yang bagi rm5 tu plg xblh tahan
nk beli abg senir tu ke ap??
hahahah
:D
jgn mara la ya??
daripada entry ni awk ni jht la kt skola kan
hahahaha
:D

SITI AISYAH BTE ARIFF said...

lala...well i jahat di mana2..haha..u ni asek ngomen je kan..haha

Anonymous said...

im a stranger from the dark
komen is my job
hhahhhahha

SITI AISYAH BTE ARIFF said...

okay...keep updating..weeee :-D

Anonymous said...

haahahaha
dun worry
mmg jahanam la blog ekou ni daro
habih den cacat kan
;D

SITI AISYAH BTE ARIFF said...

eh?org n9 ke kamu nie?