Thursday 24 February 2011

KEMALANGAN MERAGUT KERETA!!!



AKU KEMALANGAN!!!

UNEXPECTED!!!

Sepanjang 2tahun aku bwk kereta, dgn penuh dedikasi, toleransi, kefokusan, kebaikan, keslowan, yeah!! 22/02/2011, aku accident.

Meh aku cerita. Kejadian ni berlaku hari selasa, di seksyen 1 bandar baru bangi, ketika aku mahu pulang dari kerja dan cuaca pada ketika itu hujan renyai-renyai.


Nampak map kat atas nie? Kalau xnampak click je gmbr tu..hehe..Yang anak panah hitam tu kereta aku, ( perasan!) yang anak panah
merah
kereta 4WD. Kalau yang dok bangi tau lah jalan nie. Aku baru lepas traffic light betul2 kat golf punya simpang tu. Dari situ jalan dia naik bukit sikit sampai lah kat simpang 6/2 tu, jalan nya dah turun bukit. Jalan tu ada 2 lane, kiri dan kanan dan aku adalah di lane kanan. Kelajuan aku masa tu adalah 60-70 km/j.

Di simpang merah tu, aku nmpak ada kereta nak melintas. Fine lah sbb aku pn jaoh lagi. Kereta first lepas, second lepas, dan yang ketiga agak ragu-ragu. Aku tak expect dia akan lintas sebab aku dah dekat dgn simpang tu tapi TIBA-TIBA kereta tu dah ada dekat simpang yang hampir msk ke lane aku dan aku adalah SANGAT DEKAT DENGAN KERETA TU!! Dan dengan BANGGA nya kereta tu msk lane aku dgn kadar yang sgt perlahan sehingga aku TAK MAMPU NAK ELAK KERANA::

  1. LANE KIRI ADA MOTOR
  2. DAN KERANA BREK KAKI DAH TAK BOLEH NAK BREK walaupun aku dah tekan sehabis paddle pun!! Kereta tu berbunyik mcm brek kecemasan dan GEDEGANGGGG!!!!!! Ya!! Selamat!!
Kereta tu pun dah tolak aku ke lane kiri dgn mudahnye sbb kereta kelisa ini hanyalah sekecil kuman dan kereta itu adalh sebesar tapak tangan.

Aku bagi signal kiri, turun kereta dan untuk pertama kali KAKI AKU MENGGIGIL, TANGAN AKU TERKETAR-KETAR, MULUT AKU PN MENGGIGIL, DAN BADAN AKU RASA PANAS SGT!

Aku garu kepala tgk kereta kelisa tu..

Tgk lah..nasib baik enjin x ada apa, lampu dpn xpecah.




Sikit je pun..Aku terus ckp kat brader tu (nsb baik melayu),

Aku - " adui, cmne ni bang? kete kakak saya nie.." - sambil garu kepala..

Brader - "emm..maaflah dik, adik pn laju sgt td"

Aku - " 70 je bang, abg pn phm lah turun bukit, cmne abg blh msk gak td..hmm"

Brader - "xpelah, jom lah ikut saya p seksyen 7, kawan saya punya bengkel"

Aku - "saya ni dalah student, siapa nk byr..adui.."

Brader - " Xpelah dik, abg byr..sikit je nie..jom lah.."

Aku - "hmm..ok lah bang, bwk slow2 yea.."

Aku pn ekot lah abg tu pegi seksyen 7..jaoh tau perjalanan aku tu..Tgk lah anak panah kat bwh nie.. Aku bwk slow je sbb ALIGNMENT STERENG DAH LARI!! DAN SIDE MIRROR KANAN DAH XDE MIRROR!!

Dalam perjalanan aku terfikir, betul ke brader nie..Silap2 dia tipu aku dan bwk aku pg tmpat lain kang..Aku cpt2 keluarkan hp dan tgkp gmbr kereta abg tu yang jelas nombor plat nya. Pastu otak aku pn ligat berfikir siapa yang blh tolong..HAAA!! Nasib bek abg aku tak keje..Aku kol abg aku dan dia dgn risaunya pecut kete Lacer die tu smpi bangkel tu..Kawan abg aku pn ada sekali.

Abg aku tny cm ne..brader tu kata dia nk byr..so, ok lah..Tapi hari sabtu baru blh buat..hmm..xpela sbb Brader tu dok atas bengkel tu..rumah kedai..dengan isteri dan anak2 dia..kalau nk lari sekalipn, aku ada no. plat dia dn aku ada ramai saksi kat bengkel tu. aku tgk muka isteri dia bengang je. Aik??? Aku ke salah??

Dah tukar no. telepon, kitorang pn nk blk..Abg aku soh bwk keta dia..aku xnk..sbb kaki aku menggigil..haha. Abg aku pn hntr lah aku blk dgn kereta kelisa tu, kereta dia tggl dulu dan kwn abg aku folow blkg, dan jap g p bengkel tu blk..

Hmm..Kejadian ni aku da dpt rasa dr pg..Sbb, masa nk p keje, Aku terserempak dgn dua accident di berlainan tmpt..aku terdetik.Ish..jgnlah aku pasnie. Itu SATU.

KEDUANYA, masa blk dekat pizza san franscisco tu ngtkan nk p seksyen 4 jap, tp ntah kenapa automatik otak aku cancel..

Yelah..benda nk jd, jd jugak..Tapi tulah..PENGALAMAN DAN PENGAJARAN.

Fobia nk bwk kereta mmg ada..tapi aku kuatkan jugak hati ni. Alhamdulillah, setelah MC semalam, hari ni aku bwk kereta spt biasa tp slow je. hehehe...

Jadi,

PANDULAH DENGAN BERHEMAH
INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG
BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT
UTAMAKAN KESELAMATAN ORANG LAIN


Salam semua.


7 comments:

PeNgEmiS dUniA said...

best kan accident ? benda paling serabut skali ! huhu

SITI AISYAH BTE ARIFF said...

emm...mmg serabut..tadi nk bwk kereta pn trauma sgt..slow je bwk..huhuhu...

Anonymous said...

she bang
she bang..
she bang..

ahahahahahah
engatlah duit syiling itu
:p
ps:/xde kn mengena pon
ahahahaah
:D

SITI AISYAH BTE ARIFF said...

hahaha..kejam eh u....

Anonymous said...

ey2
anda kenal saya ke??
dgn tidak berperikemanusiaan anda ckp kejam
uhuhuhuhuhuh

SITI AISYAH BTE ARIFF said...

ya saya knl anda..sgt2..hahaha...

Anonymous said...

amboi..
begitu confident anda ini
menggunakan "sgt2"..
sgt berani
huhuhuhuh~~