Tuesday 29 March 2011

MARRIAGE

Perkahwinan itu indah!!


Siapa mereka ni?
Mereka nie adalah senior aku..
Yang lelaki tu nama dia Shafiq aka Fiq mok.. Hehe..
Dia nie senior group aku..
Yang perempuan itu adalah Emma..
Senior nurse..
Tapi dua-dua dah bekerja dgn kerasnya dan berjaya jugak hingga berkahwin..
Alhamdulillah..
Tahniah pada mereka!!


Persoalannya disini..............berkahwin!
Siapa yang patut berkahwin?
Aku?Kau?Dia?Mereka?Siapa-siapa??SIAPA???
Sebenarnya semua orang nak berkahwin..
Patut berkahwin..
Membina masjid..Besar pahalanya!!
Kan?Kan?
Bila pula nk kahwin??
Haa..Yang nie angpa p Google angpa carik la golongan yang wajib berkahwin noh?

Aku nie belum kahwin lagi..
Tapi teringin beno nak kawin..
Yela..Tgk kawan2 kawin..
Sapa tak teringin kan?
Masalah nye bukan apa..
KOS..
Sekarang nie nk kahwin kalau tak ada RM30,000 jgnla berangan..
Bukan nak bermegah dengan majlis yang penuh meriah..
Tak tapi sekali seumur hidup, hanya untuk kenangan bersama..
Kan?
Kalau ikutkan RM30,000 tu cukup-cukup makan jela..
Hantaran lagi, makanan, gifts, baju, mekap, gambar..
Ish..macam2lah..
Kalau takat gaji aku nie, Tak usah la berangan nak kahwin lagi..
Kumpul la duit tu smpi lebam!
Hahaha..
Tu la aku harap agar aku dapat kerja tu..
Nnt selain tolong keluarga, boleh kahwin juga!
Hehe..

Pasangan untuk berkahwin????
Weeee....
Ada ke???
Hehe..Jujur aku katakan..
Aku mmg sedang berpacaran..
Dengan jejaka asalnya kampung baru, KL ini..
InsyaAllah..Kalau panjang jodoh kami, kami akan berkahwin!
Jodoh,Pertemuan di tangan Allah..
Kami hanya berusaha dan merancang, selebihnya Allah yang tentukan..



**Saja amik berkat..hehe

Note: Peduli apa kata orang, yang penting cinta kami suci!
Next: WORKING AND WORKING
Next:MARRIED! (M.I.A.M. ILYSM)

No comments: