Tuesday 8 March 2011

SELAMAT HARI WANITA YANG KE-100!!

KAUM HAWA SEANTERO DUNIA!!
DENGARLAH!!
LAUNGKANGLAH!!
SELAMAT HARI WANITA!!

OKAY!
CUKUP DI SITU CIK AISYAH!

Saya tidak membanggakan kaum wanita!
Saya bukan memuja hari wanita!
Cuma saya hargai kerana wanita ada hari tersendiri untuk diingati!

Hari ini tiada siapa pun wish saya!
HAHA!!!
Tapi HOT FM AM KREW telah wish saya secara tak langsung!
HAHA!! SEBAGAI WANITA mestilah saya bangga!
Bukan senang HOT FM nk wish kat saya..
Tapi bukan saya seorang malah semua kaum wanita di dunia ini!!

Teringat lagi In-Team Impian Kasih..

"Wanita hiasan dunia
Seindah hiasan adalah wanita solehah
Yang akan membahagiakan
Syurga di dalam rumah tangga"

Lagu ni bukan nya memuji memuja wanita..
Tapi hanya menyatakan bahawa wanita yang solehah adalah impian lelaki untuk memiliki mereka.
Bahawa wanita solehah adalah punca kejayaan rumah tangga!

Bukan semua wanita boleh membahagiakan si suami..
Walaupun saya belum berkahwin tapi pengalaman dlm keluarga saya byk memberi iktibar dan pengajaran kepada saya. (FULLSTOP)





HADITH Rasulullah s.a.w tentang wanita kebanyakannya menyentuh tentang IBU!
Siapa IBU??
Saya x perlu jawab sebab saya yakin kamu semua masih ada ibu.
Saya yakin kamu tahu siapa IBU.

Antara HADITH BAGINDA adalah "syurga itu di bawah telapak kaki ibu"

JELAS!TERANG!NYATA!

Ibu adalah wanita pertama yang sepatutnya wujud dalam hati setiap orang!

Ibu yang melahirkan!
Ibu yang menyusukan!
Ibu yang membesarkan!
Ibu yang menjaga!
Ibu yang cebok najis kamu!
Ibu yang bangun tgh malam memujuk kamu!
Ibu yang beri kamu duit belanja!
Ibu yang susah hati kamu sakit!
Ibu yang risau bila kamu ada peperiksaan!!

KENAPA IBU???
SEBAB BAGI IBU, ANAK-ANAK LAH NYAWA MEREKA!
MEREKA SANGGUP MATI DEMI ANAK!
Ya Allah..betapa mulianya hatimu IBU.
DAN KERANA ITULAH HARI IBU DI WUJUDKAN!
HARI UNTUK MENGHARGAI IBU!
TAPI INGAT, HARGAI IBU PADA SETIAP MASA YA? BUKAN MASA HARI IBU SAHAJA!
JANGAN MENYESAL TAK SUDAH!

"IBU-IBU ENGKAULAH RATU HATIKU,
BILA KU BERDUKA ENGKAU HIBURKAN SELALU,
IBU-IBU ENGKAULAH RATU HATIKU."

SAYANG MAK!!







TO BE CONTINUE...???
END??
.......................................................................................................................





No comments: